Дарквуд Даб

Дарквуд Даб (Darkwood Dub) је музичка група из Београда.

Група Дарквуд Даб (Darkwood Dub) је основана средином 1988. године.
Инспирацију за име налазе у стрипу о Загору који је живео у шуми Дарквуд.
Прву поставу су чинила два бубњара, две бас гитаре, ритам машина и вокал.
Први концерт група је одржала 15. маја 1991. године у СКЦ-у (Студентски културни центар) у Београду.

У периоду од децембра 1992. до маја 1993. године снимају први студијски албум.
Анимирани филм за њихову песму „Усамљени хашишар“ у режији Ђорђа Марјановића
и Николе Мајдака је награђен YU ASIFA дипломом за анимацију. Пре објављивања првог албума,
снимили су музику за омнибус филм „Пакет аранжман“,
а такође излази књига „У возу за Дизниленд“ у издању СКЦ-а, који садрже текстове групе Дарквуд даб.

У јануару 1995. је објављен први албум „Парампарчад“.
За филм Милоша Стојановића „Парампарчад“ (у издању РТС-а) снимају оригиналну музику.

У септембру и октобру 1995. године снимају други албум.

У новембру 1995. године снимају оригиналну музику за филм „Гето“
у режији Младена Матичевића и Ивана Mаркова у издању Б92.

Анимирани филм за песму „Ситуација“ у режији Александре Дулић је добио другу награду
на Међународном београдском фестивалу документарног и кратког филма.

Маја 1996. године излази други студијски албум под називом „У недоглед“ у издању Б92.

Такође су снимили музику за мултимедијални пројекат „Радионица 301“ професора Бранка Пaвића.
Концерт у Суботици, Април 2002.
Концерт у Суботици, Април 2002.

У периоду фебруар-март 1997. године снимају оригиналну музику за позоришну представу „Трејнспотинг“ Ирвина Велша,
у режији Ђорђа Марјановића која је дуго играна у Битеф театру у Београду.
Иначе ово је била друга поставка овог текста у Европи. Годину дана касније, оригинална музика из ове представе,
заједно са шест ремикса, објављена је као албум „Darkwood Dub“, у издању Б92.

У јесен 1998. године почињу са снимањем четвртог албума „Електропионир“.
После преузимања радија Б92 од стране режима Слободана Милошевића и бомбардовања Југославије,
„Електропионир“ је објављен са знатним закашњењем у септембру 1999. године, за нову издавачку кућу KVS-FreeB92.

У зиму 1999-2000. годинe узимају учешће на турнеји „Није људски ћутати“,
посвећена гушењу независних медија од стране Милошевићевог режима.

Почетком 2000. године у новобеоградској „Хали спортова“ су одржали свој највећи дотадашњи концерт у каријери,
на коме је присуствовало више од 3500 посетилаца.

Исте године, група Дарквуд даб разбија новонастале границе између бивших YU република
и отварају пут културној размени свирајући у Загребу, Скопљу, Љубљани и Сарајеву.

Остварили су и сарадњу са канадском фирмом за веб дизајн „Webmotions“,
у оквиру које раде музику за веб сајтове њихових клијената.

У августу 2000. године учествују у другој турнеји под именом „Време је!“, чији је циљ био да се анимирају
традиционално неактивни млади гласачи, уочи савезних и председничких избора у СР Југославији.
И на следећој турнеји у децембру 2000. године под називом „Употреби га“ узимају учешће,
који је пратила велика слика мозга на сцени током концерата. Током ове турнеје посећено је 56 градова у Србији.

По идеји митрололита црногорско-примoрског господина Амфилохија, а у реализацији јеромонаха Јована Ћулибрка,
и издању београдске издавачке куће ПГП РТС и Радио Светигоре, на Васкрс 15. априла 2001. године
објављен је музички пројекат „Песме изнад Истока и Запада“, по текстовима владике Николаја Велимировића
у извођењу истакнутих поп и рок аутора. Између осталих, учешће је узео и Дарквуд Даб,
урадивши музику и аранжман за песму „Молитва Благом Христу“.

Маја 2001. године су одржали концерт у Косовској Митровици после 12 година,
организован у сарадњи са локалном NVO, CBM (Community Building Mitrovica),
и уз помоћ IKV (Interchurch Peace Council).

2001. године Дарквуд даб почиње са конструкцијом сопственог студија „Електропионир“,
у коме снимају нови албум под називом „Живот почиње у тридесетој“.
У истом студију снимају оригиналну музику за филм „Огледало“ Дејана Ковачевића,
као и велики број ТВ и радио реклама, џинглова и музике за комерцијалне интернет презентације.

Са песмом „Steppin’ Out“ узимају учешће на комбилацији „Belgrade Coffee Shop Vol. 2“ у издању Б92.

Пролећа 2002. године је објављен албум „Живот почиње у тридесетој“.
.
Свирају на бројним фестивалима и отварају EXIT 02, познaти музички фестивал у Новом Саду.
У оквиру промотивне турнеје свог албума наступају у Хрватској, Словенији, Босни и Херцеговини
(у Републици Српској и Федерацији Босне и Херцеговине), Македонији, Пољској, Аустрији,
Енглеској као и у више од 30 градова у Србији и Црној Гори.

У октобру 2002. године постављена је официјална интернет презентација бенда,
коју је посетило више од 20.000 људи у периоду од првих 200 дана.

Албум „Живот почиње у тридесетој“ је у ланцу продавница ИПС-а био најпродаванији албум у 2002.

У 2003-2004. години њихова песма „Original Creation“ се појавила на новој „Belgrade Coffee Shop“ компилацији.

Такође, у издању Б92, објављено је реиздање албума „У недоглед“ (оригинално из 1995.),
ремастеризовано и са бонус снимцима из тог периода.

У првој половини 2004. године снимају нови албум, који излази у децембру исте године под називом ,,О данима".

Поново имају част да отворе музички фестивал EXIT 04 у Новом Саду, као и NISOMNIA фестивал у Нишу.

Урадили су музику за представу „Рат/Сећање“ у Атељеу 212 у Београду, у режији Путу Виђаја и Ђорђа Марјановића.

Исте године по први пут наступају у Словачкој на ,,Похода” фестивалу.

Основан крајем осамдесетих, бенд Дарквуд Даб је прошао кроз многе метаморфозе,
утврдивши се у статусу најзначајнијег бенда код нас, а можда и у целом региону.
Ретко цинични, али увек субверзивни и интелигентни, Дарквуди су бенд који показује храброст да истражује,
искорачи у ново, никад се не задовољавајући сигурним и лаким решењима.
Као једини истински представници електро попа у нас, Дарквуд даб је скупина музичара
са јасно дефинисаним стилом, који сваким наредним албумом евалуирају у складу са светским тенденцијама.
Њихова музика је невероватна фузија различитих музичких праваца базирана на електроници,
која би могла да се окарактерише називом хип-електро-реге-2-хоп-реге-степ.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *